czwartek, 17 kwietnia 2014

[3] Tutorial: mój sposób na kolory w fotoszopie.











Miałam pisać regularnie, ale miałam dylemat, czy faktycznie pokazywać swój sposób przerabiania zdjęć i doszłam do wniosku, że każdy ma swój sposób, jedni używają krzywych, drudzy balansu a inni koloru seletywnego. Ja należę zazwyczaj do tej trzeciej grupy, lecz często "czegoś mi brakuje" i bawię się gradientem, nakładaniem kolorów. Każdą sesję przerabiam w inny sposób, ale jeśli chcecie mogę Wam spakować kilka 'zestawów' z kolorami do pobrania. Dajcie znać ;)

Pokażę Wam jednak kilka zdjęć przed i po, mówiąc czego używałam. 



Zdjęcie pierwsze



Użyłam zdjęcia z ostatniej sesji z Dominiką, bo to jedyna sesja, która nie jest w rawach i nie usunęłam oryginałów. Poniższe zdjęcie jest po lekkim retuszu i krzywych. 



Sami powiedzcie- widać różnice, prawda? Dlatego uwielbiam zabawę krzywymi! 



Krzywe + kolor selektywny.

Zazwyczaj w kolorze selektywnym bawię się kolorem żółtym i zielonym, 
ale na tym zdjęciu jest go niewiele, więc użyłam jedynie neutralnych i czarnych.



Balans kolorów





Prawdę powiedziawszy- rzadko go używam, ale również istnieje taka możliwość.

Jedna uwaga przy balansie kolorów- krycie! Pamiętajcie że zawsze możecie je zmienić i ustawić. Ja w tym przypadku użyłam warstwy łagodne światło ale próbujcie z różnymi, to od Was zależy jakie kolory i jakie krycie/ warstwę wybierzecie!



Nakładanie koloru

Tutaj jest już dowolne pole do manerwu- możecie nakładać kilkadziesiąt kolorów na siebie, z różnym kryciem, z różną warstwą. Ja dla przykładu wybrałam niebieski i kolor.
Dodatkowo użyłam kontastu i jasności, by nadać lekkości zdjęciu. 



Zestawiłam wszystkie opcje
Oryginał / Krzywe / Kolor selektywny / Balans kolorów / Nakładanie kolorów

(z góry przepraszam za szare ramki, kadrowałam screeny)




Moja osobista przeróbka.






Zdjęcie drugie


Drugie zdjęcie to typ mojego ulubionego zdjęcia do przerabiania. 
Zazwyczaj używam koloru selektywnego, ale pokażę Wam różne opcje.



Krzywe


Właściwie to zdjęcie możnaby już zostawić w takiej postaci, ale poprawmy trochę kolory :)

Kolor selektywny





Obie opcje są po kolorze selektywnym:
zmieniałam jedynie kolor żółty i zielony.


Balans kolorów




Opcja koloru selektywnego bardziej mi się podoba, ale kwestia gustu :)


Zdjęcie 3


Oryginał/ krzywe/ kolor selektywny/
 kolor kryjący/ balans kolorów


Na dziś to wszystko, jutro planuję notkę z początkami fotografowania, w razie pytań zapraszam na aska

Buziaki! 







1 komentarz:

  1. ja lubię się bawić krzywymi i kolorem selektywnym ;) bądź opcją zastąp kolor :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do oceniania i komentowania :)